Aku Seorang Hawa...


•••(۞)••••السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ الله••••(۞)•••

Aku Hawa..
Yang tidak bisa berbuat apa-apa..
Di sela-sela nafasku..
Bungkam gerhana hati
Aku seakan ingin meraung
Pada dada awan
Pada hamparan alam


Di bianglala malam..
Aku menjaring haruman
Cempaka bicara
Yang kini hanya..
Berbau hapak penuh jelaga


Di gerbang keberahianmu..
Kau semakin ghairah.
Bertandak mengikut rentak
Irama nafiri yang sumbang dan ngeri..


Tanpa kau peduli..
Racun di hujung belati
Kau tusuk berkali-kali
Pada sekeping hati
Bersepadu dalam darah
Hingga bengkak bernanah...


Aku seorang Hawa...
Yang tidak bisa berbuat apa..


Adam yang dahulunya satria pembela..
Aku rebah dalam rangkulan...
Kasturi janji setia..


Kini...
Biarpun telah dimamah usia
Tetap gah memburu dosa...


Aku seorang Hawa..
Yang tidak bisa berbuat apa...


Telah lunyai segala..
Impian sejarah..
Letih berzikir getar suara..


Moga cendana iman..
Tidak dipersenda


Qiam aku beristikharah...
Aku redha dan pasrah..


Apa yang bisa ku buat..
Aku hanya seorang Hawa
Apabila aku tercipta dari tulang rusukmu...
Dekat pada hatimu..
Hanya untuk dibelai..


Aku hanya seorang Hawa..
Yang tidak bisa berbuat apa...




Thankz coz sudi baca entry aku, Like larh kalau suka :3

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Tinggalkan komen anda di sini :)
Terima kasih mengkritik :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...