Kahwin Awal!!!

 •••(۞)••••السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ الله••••(۞)•••
Jeng jeng jeng.. terjumpak benda ni.. Nanak share. Sebab menarik sesangat.. Nah hambik.. Bace ye semua.. Terutamanya..budak-budak muda remaja lagi hahaaha... Im HAPPY..
Si gadis : Rase macam dah WAJIB kahwin .
Si Polan : Kahwin awal buat ape ? dah cukup sedia sgt ke na pikul tgjwb ?
Dah gatal sgt lah tu ? Dah cukup terbls dah jase parents kat awk ?
Muda sangat lagi lah . haih . apelah . Ikut na seronok lah tu .
Si gadis : Sebab nye saya dah cukup SYARAT-SYARAT WAJIB utk berkahwin .
Bukan masalah gatal atau tidak . Sebab saya na balas jasa PARENTS
saya lah saya nak kahwin awal . Saya tak nak tambah dosa-dosa saya
yg mereka terpakse tanggung selame saya berkawan dengan seseorang
yg bukan mahram saya . Saya juga tahu dunia semakin kejam .
Saya hendak keluar ke mana-mana / bekerja ? Bole ke parents saya
awasi & ikut saya kemana shja yg saya pergi ? Ditemani sahabat2
perempuan juga tidak selamat . Halal bukan jika saya bersama SUAMI &
bukan ke hulur hilir dengan "TEMAN LELAKI" ?
Si Polan : Bersedia ke ? Bukan mudah seperti yg disgke . Semuanya tak kekal lame. Bila sama-sama berdarah muda .
Si Gadis : Pucuk pangkalnya niat dan sama-sama berjanji untuk cuba pelajari &
laksanakan tgjwb sehabis baik . Selagi hubungan yg dibina diredhai Allah
& IBUBAPA . Percayalah . Allah akan permudahkan jalan menuju
RAHMATNYA . "

Satu pasangan muda ke pej KADI utk berkahwin , apabila diberitahu usia mereka. IMAM dan seisi USTAZ memeluk pemuda tersebut & mengucapkan TAHNIAH ! Kerana ? Pasangan itu bakal mengurangkan catatan 4000 KES MAKSIAT REMAJA MUDA SEHARI di MALAYSIA .
~Muhasabah ~




Thankz coz sudi baca entry aku, Like larh kalau suka :3

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Tinggalkan komen anda di sini :)
Terima kasih mengkritik :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...